«Хто стоїть на місці, той відстає»
Навіщо потрібна технологія веб-квест в управлінській, навчальній, методичній роботі? Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації роботи з управлінцями та педагогами. Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З цією метою багато учасників навчально-виховного процесу вже давно впроваджують проектну технологію, використоуючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі ускладнює процес роботи над проектом. Одне з можливих рішень даної проблеми - це технологія веб-квест.
Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на методичних заходах.
Що таке веб-квест? На освітніх сайтах зустрічається ряд визначень, а саме:
Веб-квест - це пошукова діяльність, спрямована по одному або декількох маршрутах. Шлях до мети повинен бути розбитий на кілька етапів, переходи по яких ґрунтуються на сукупності зібраної інформації.
Веб-квест - проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Веб-квест - це ситуація з чіткими ролями всіх учасників.
Веб-квест - це приклад організації інтерактивного освітнього середовища.
Виділяють декілька етапів веб- квесту:
На першому етапі проводиться підготовча робота, учасники знайомляться із темою, формулюється основна проблема, розподіляються ролі в команді. Завдання веб-квест є окремими блоками питань і переліками адрес в Інтернеті, де можна отримати необхідну інформацію. Питання формулюються так, щоб під час відвідування сайту учасник веб-квесту розумів принципи для відбору матеріалу, виділення головного з усієї інформації, яку він опрацьовує. Ця стадія веб-квесту має найбільший розвивальний потенціал: при пошуку відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно.
Наступним є етап оформлення результатів, у межах якого відбувається осмислення проведеного дослідження. Робота передбачає відбір значимої інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу, буклету, анімації, постеру або фоторепортажу. Обговорення результатів роботи над веб-квестом можна провести у вигляді конференції, щоб учасники мали можливість продемонструвати власний практичний доробок. Результати веб-квесту для звіту можуть мати різноманітні форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; документ, який містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення псевдо-інтерв'ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет. На цьому етапі розвиваються такі риси особистості, як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.
Можна практикувати розміщення результатів роботи над веб-квестом в мережі Інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учасники розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з'являється можливість зворотнього зв'язку з боку аудиторії.
Завершальним етапом є оцінювання, однак обов'язковим для веб-квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учасником при виконанні самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких проблем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.
Управлінський веб-квест - інноваційна форма роботи з керівними кадрами, що дає змогу створити інформаційний простір, де кожен учасник може самостійно набувати знання і навички, сприяє підвищенню його фахової майстерності. Веб-квест - це дидактична структура, в рамках якої управлінець - тьютор формує пошукову діяльність тих, хто навчається, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час. Він перестає бути «джерелом знань», а створює необхідні умови для їх пошуку. Ця діяльність перетворює керівників із пасивних об’єктів управлінської діяльності в її активних суб’єктів, підвищує не лише мотивацію до процесу «добування» знань, а й відповідальність за результати цієї діяльності та їх презентацію. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій. Це інтерактивний процес, під час якого керівники чи педагоги самостійно здобувають необхідні знання.
Слід зауважити, що управлінський (чи методичний) веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у управлінський (чи навчальний) процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд практичних завдань: створює можливість розвитку навичок спілкування Інтернету, тим самим, реалізуючи основну функцію-комунікативну; веб-квест підтримує навчання на рівні мислення, аналізу, синтезу та оцінки; учасник квесту отримує додаткову можливість професійної експертизи своїх творчих здібностей та вмінь; вчиться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності; підвищує мотивацію педагогів до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий